Cerca nel blog

Caricamento in corso...

mercoledì 17 ottobre 2012

Paste gratinate cu dovleac-Pasta con la zucca gratin

Sotto, in italiano.

 E sezonul dovlecilor si din fericire toata familia e mare amatoare.Daca mai aveti si norocul sa le luati direct de la sursa(Grazie Gabriele!) ca mine,  atunci merita sa incercati o reteta  simpla dar de efect.

Pentru 3 portii(aproximativ):

250 gr de dovleac(aproximativ) taiat cubulete
1 ceapa mica
2-3 linguri de branza cremoasa tartinabila
nucsoara
parmezan pentru gratinat

paste scurte-eu penne integrali






Intr-o tigaie cu putin ulei de masline extra,  calim ceapa taiata cubulete.
Adaugam dovleacul cubulete si un polonic de apa si lasam la fiert.


Cand s-a fiert dovleacul il "blenduim"(transformam in crema) si-l amestecam cu branza cremoasa.Parfumam pireul obtinut cu nucsoara proaspat razuita.

Amestecam crema de dovleac cu pastele fierte "al dente", ungem cu putin ulei forme individuale sau o forma unica mai  mare, varsam pasta.Deasupra presaram parmezan si dam la gratinat in cuptorul bine incalzit.





                         
                                                  Pasta con la zucca gratin

Non poteva mancare.
E lei: La Zucca la vera protagonista del mio autunno.
Fortunatamente piace anche a mia figlia e fortunatamente cè qualcuno che me le regala.Grazie Gabriele!
Oggi vi propongo una ricetta semplice.

Per tre persone(o quasi):

250 gr di zucca tagiata a cubetti
una cippolla piccola.O "se vuoi fare il figo usa lo scalogno" come dice Cracco.
 2-3 cucchiai di formaggio cremoso
noce moscata
parmigiano

Pasta corta-io ho usato penne integrali

Tritate la cipolla.Metettela in una padella con pocco olio e fatela apasire.
Aggiungete la zucca insieme ad un mestolo di acqua.Lasciate cuocere la zucca a fuoco basso.
Frulate tutto e aggiungete il formaggio.Profumate con un pizzico di noce moscata.
Mescolate la purea ottenuta con la pasta precedentemente cotta.
Versate la pasta nelle formine individuali oliate, spolveratele con il parmigiano e infornate.


 
 

34 commenti:

  1. Buonissima questa pasta, complimenti! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Valentina, vale la pena di provarla!

      Elimina
  2. N-ai sa crezi, dar ideea asta mi-o sugera dl.Any zilele trecute: de ce nu blenduiesti putin dovleac si n-o pui peste paste?
    Dupa mine, el stie sa gateasca si nu-mi spune :))))!
    Lili, fantastic de bune cred ca sunt, mai ales gratinate la cuptor.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Any, dupa pastele tale cu pancetta, vine pasta asta gratinata.
      Stie al tau ce stie si de gatit nu-i nevoie, ca te are pe tine!

      Elimina
  3. Simpla dar BUNA!
    Imi place dovleacul la nebunie.
    Reusite pozele... pline de lumina

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc TWO!Ai vazut ce simpla-i?

      Elimina
  4. Lilly , pastele ca pastele , dar vasul ?????? Vasul m-a cucerit in totalitate !!!! E superb !!!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc Adina.Cocotina de argint imi lipsea si mie.Aveam alte culori dar asa nu.Si eu o ador.

      Elimina
  5. Sigur incerc reteta asta ca tare-mi place ,dar inainte de a curata dovleacul imi pun manusi cu zale . :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Lia, daca ti la degetele tale asa sa faci.
      Mie mi-a crescut la loc degetul.:-)) Sunt ca balaurul cu 7 capete.Tai unul dar creste la loc.

      Elimina
  6. Grazie per gli auguri al mio blog!!!!!! Ed ottima la tua pasta.. amo tanto la zucca e la cucino in tutti i modi! smack

    RispondiElimina
  7. Arata tare bine si pastele si vasul.Pup!

    RispondiElimina
  8. la pasta gratinata con la zucca ha un sapore speciale, gran belle foto

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Gunther, la zucca e la vera protagonista, qundi abbondiamo con zuppe e pasta.

      Elimina
  9. Risposte
    1. Haplea, asa este.Rapida si delicioasa!

      Elimina
  10. Buna ziua!
    Cristina's world si eLady.ro te invita la concurs! Pentru mai multe detalii, va rugam sa accesati acest link: http://cristina-cristinasworld.blogspot.ro/2012/10/concurs.html
    Mult succes!

    RispondiElimina
  11. Ce bine arata, Lilly, simt parfumul dovleacului pana aici!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Gela, iti multumesc.La dovleci inainte atunci!

      Elimina
  12. Ciao Lilly carissima, che piacere risentirti! Tutto bene? Sono davvero contenta che tu sia ripassata da me e che tu mi offra questa meravigliosa pasta con la zucca. Un bacione a presto

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ogni volta che posso, Carla!Grazie.

      Elimina
  13. bravissima!interessante il tuo blog, l'ho appena scoperto, io mi chiamo Vanna,e mi sono unita con piacere al sito! se ti va di ricambiare, ti aspetto, ciao! http://ledeliziedivanna.blogspot.it/

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Giovanna, benvenuta nel mio mondo!Vengo subito da te.
      Grazie.

      Elimina
  14. Minunata reteta , trebuie neaparat sa o incerc............

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Tiphys, daca-ti place dovleacul, nu ezita.Poti imbogati gustul pastelor cu o branza "mucegaita" sau cu un gust mai hotarat.Eu pentru Manu(are 6 ani) folosesc gusturi mai delicate.
      Multumesc!

      Elimina
  15. Assolutamente deliziosa! Presentata poi benissimo. Un saluto! :)

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...