Cerca nel blog

Caricamento in corso...

sabato 2 aprile 2011

Jambon crud de rata-Prosciutto crudo d'anatra


Sotto, in italiano.

De cand am facut pancetta si am aflat ca se poate face si cu piept de rata, am tot asteptat momentul prielnic.In general, m-am inspirat dupa reteta precedenta si dupa ce am gasit la Chef Simon.

Am pus sare intr-un recipient, am asezat pieptul de rata spalat si uscat si l-am acoperit complet cu sare.Am inchis ermetic recipientul si l-am lasat 12 ore, nu 24 ca Chef S.

L-am controlat, si-si lasase suficienta apa, carnea devenise ferma si destul de tare.

Am spalat pieptul de rata cu vin alb ca la pancetta, l-am uscat bine cu hartie si l-am presarat cu piper, ardei iute uscat si mult rozmarin.


L-am invelit intr-un prosop de bucatarie si l-am pus in frigider.L-am lasat aproape o saptamana.Dupa o saptamana am taiat o felie si pentru ca nu era inca suficient de uscat, l-am legat si atarnat in balcon.Timpul mi-a permis, acum doua saptamani nu au depasit 10 grade ziua.

Rezultatul final:


                                         Prosciutto crudo d'anatra

Vi ricordate la Pancetta stesa di Manu ?

Ho usato un pò la sua ricetta e quello che ho trovato da Chef Simon, per fare il prosciutto crudo d'anatra.

Ho messo in un contenitore a chiusura ermetica un strato di sale grosso.Sopra, ho sistemato il petto d'anatra e lo coperto con il sale.Ho chiuso per bene e lo lasciatto 12 ore.
Trascorse le 12 ore, lavate con vino bianco asciugattelo  per bene. Copritelo con pepe, peperoncino e rozmarino.

Avvolgetelo in un canovaccio da cucina e metettelo nel frigo.Doppo una settimana ho tagliatto una fettina, per provare il grado di stagionatura e visto che il tempo me lo permeteva, lo apesso sul balcone per qualche giorno.
Se fa troppo caldo, lasciatelo seccare sempre nel frigo.

35 commenti:

  1. Non l'ho mai mangiato, ma sembra proprio buono!!!
    Buon week end

    RispondiElimina
  2. Arata tare tare bine!Gustos cat sa mori de pofta si la noapte sa visez numai prosciutto :)

    RispondiElimina
  3. Cred ca este asa gustos! Chiar sunt tentata sa incerc si eu, numai ca nu am unde sa il pun la rece in afara de frigider. Anyway, arata super! :) Un weekend placut!

    RispondiElimina
  4. Una favola Lily ! che soddisfazione fare un prosciutto del genere !!! complimenti !!!

    RispondiElimina
  5. Laura, e buonissimo!Se ti piace il prosciutto crudo ti piacera anche questo!

    RispondiElimina
  6. Boscodina, multumesc, icearca-l ca merita.

    RispondiElimina
  7. Mihaela, eu l-am scos afara ca era inca frig, acu, vro' doua saptamani.Dar urmatoarele le fac cu ajutorul frigiderului.Deci...la treaba!

    RispondiElimina
  8. Rossella, dopo il sucesso con la pancetta...chi mi ferma???:-)Grazie!

    RispondiElimina
  9. Esti maestra in prosciutto si pancetta.
    Si nu numai. :)
    Brava !

    RispondiElimina
  10. Che bello Lilly, sei una vera maestra salumiera!
    Come mi piacerebbe mettere una fettina di quel prosciuttino tra due fette di pane cotto nel forno a legna...

    Quando ho letto il titolo mi sono fatto due risate,il rumeno e lo spagnolo si assomigliano perché jambon è jamon in spagnolo, ma rata vuol dire topo... :-D

    C'è da stare attenti con queste lingue neolatine!
    ;-)

    Un abbraccio
    Tlaz

    RispondiElimina
  11. Multumesc Lia, inca nu m-am hotarat daca imi place mai mult sa fac sau sa mananc!:-)

    RispondiElimina
  12. Tlaz, maestra salumiera mi piace molto, grazie!Il "jambon de topo", meno!:-)

    RispondiElimina
  13. mama !!!!!!!! ce nebunie de reteta ai dat tu aici !

    RispondiElimina
  14. Vorresti dire che questo spettacolo della natura L'HAI FATTO TU? Ma come hai fatto? (ok, non dirmi che devo seguire la ricetta... era solo una domanda retorica per farti i miei complimenti!).
    Questo prosciutto è bellissimo, mi apri un mondo finora sconosciuto. Chissà che prima o poi non mi cimenti anch'io... nel caso arriverò a chiederti consiglio. Non scappare, eh? Un bacio

    RispondiElimina
  15. Mai assaggiato, mi incuriosisce,complimenti!

    RispondiElimina
  16. Cu prosop de bucatarie,te referi la un prosop din bumbac,nu?
    Salutari!
    :)

    RispondiElimina
  17. Pansy, m-am gandit la tine.Am vazut ca si tie iti place rata, gasca!

    RispondiElimina
  18. Fausta, ma dico io: hai visto quanto e semplice?Basta avere pazienza di aspettare.

    RispondiElimina
  19. Francesca, devi rimediare assolutamente!

    RispondiElimina
  20. Maya, prosop, carpa de bumbac!Aia e!

    RispondiElimina
  21. Ohhhh Lilly.. ma deve essere ottimo!!!! una bella fetta nel mio pane dei giorni scorsi..s arebbe l'ideale.. smack :-D

    RispondiElimina
  22. Caspiterina addirittura il prosciutto fatto in casa!!!!!!!Non c'è che dire.....COMPLIMENTI! baciuzzi la stefy

    RispondiElimina
  23. Ok,merci draga mea!
    Nu gasesc acum piept proaspat niciunde,doar congelat.Am gasit doar pulpe proaspete.
    Las' ca gasesc eu si "cheptz" proaspeti :D

    RispondiElimina
  24. tare mi-ar placea sa gust!arata super!

    RispondiElimina
  25. Mi s-a facuuut o poftaaaa...ufff, la ora asta doar apa pot sa beau, sa-mi treaca...minunat arata, minunat!

    RispondiElimina
  26. Te astept cu drag sa participi la provocarea Dulce Romanie,a lunii Aprilie.
    http://bucatepealese.blogspot.com/2011/04/dulce-romanie.html
    O zi placuta !

    RispondiElimina
  27. una tentazione, una voglia di farlo e di preparlo ha un aspetto magnifico , un ottimo consiglio

    RispondiElimina
  28. O idee absolut geniala !! De pus in practica fara ezitare. Nu stiu cum de nu te-am pus pana acum la blogroll. O fac acum, asa vad imediat cu ce ne incanti. Pupici si felicitari pentru un blog atat de minunat !:*:*

    RispondiElimina
  29. pfiuuu, arata super. unde ai gasit piept de rata proaspat?

    RispondiElimina
  30. Claudia, ottimo con il pane fatto in casa.


    Stefi, ti ringrazio tanto.

    Gunther, sono contenta.Grazie!

    RispondiElimina
  31. Liana, ma bucur ca-ti place.

    Mariette, daca gasesti piept proaspat incearcal, iarna, vara, nu conteaza.Se face cu ajutorul frigiderului.

    RispondiElimina
  32. Mimmi, multumesc de invitatie.Am o reteta cu miel, o trimit.

    RispondiElimina
  33. Ana Maria, am sa fac acelasi lucru si eu.Multumasc!

    RispondiElimina
  34. W.and K, eu acum il gasesc si la supermarket .Inainte il gaseam numai in Franta, care din fericire e la 1 ora de Torino.

    RispondiElimina
  35. o alta nebunie , parca-i simt gustul ... gata ... am salivat destul !!!!!

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...