Cerca nel blog

Caricamento in corso...

sabato 27 novembre 2010

Sepii la borcan-Seppie nel barattolo

Sotto, in italiano.
 
O reteta pe cat de interesanta, atat de gustoasa.Aveam sepii cumparate numai bune de facut chiftelute dupa reteta celor cu calamari, dar n-a fost sa fie.Cum am vazut  reteta la  Lucy, am simtit deja parfumul eliberat de capacul borcanului prosapat deschis.

Un motiv in plus sa particip la provocarea lansata de  Mihaela  Dulce Romanie, gazduita acum de Alison.Cu o tema tare draga mie: "Peste si fructe de mare".Daca doriti sa participati aveti timp pana in  20 decembrie.Grabiti-va!

Pentru doua persoane:
200 gr de sepii
1 catel de usturoi
1 ceapa mica rosie
1 fenel mic(fenicul)
sucul de la o portocala
masline negre
sare, piper rosu

Am taiat sepiile bucati si le-am calit rapid cu doua linguri de ulei de masline extra.Le-am pus in doua borcane mici cu filet, impreuna cu lichidul format.


Am taiat ceapa si fenelul bucati si le-am pus si pe ele in borcan.Am adaugat maslinele, catelul de usturoi taiat  in doua, sare si piper.Am umplut borcanelele cu sucul de la portocala si ulei de masline.


Am inchis bine borcanele si le-am pus intr-o oala.Am adaugat apa pana aproape de capacele borcanelor.Am pus la fiert si de cand a inceput apa sa fiarba, le-am lasat aproape 15 minute.

Rezultatul este surprinzator.


Se pot servi calde sau reci.Eu le-am servit intr-o salata rece de cartofi fierti.Nu e doar un mod interesant de a gati ,  ci un mod de a pastra aroma intacta a fructelor de mare si a legumelor.

                                 Seppie nel barattolo

La ricetta l'ho presa da  Lucy e le seppioline che avevo, erano destinate per un altra ricettina, sono finite belle e saporite nei barattoli.

Io ho usato  due barattolini piccolini, come due monoporzioni.

200 gr di seppie
1 cipolla rossa piccola
1 finocchio piccolo
olive taggiasche anche per me
1 spicchio d'aglio
sale,  pepe rosso in grani
succo di un arancia

Ho fatto scottare velocemente le seppie in una padella con pocco olio.Ho messo tutto nei barattoli, ho aggiunto la cipolla e il finocchio tagliati a rondelle, le olive, lo spicchio d'aglio, sale, pepe, il succo d'arancia e olio d'oliva per coprire tutto.
Ho messo i barattoli in una pentola piu grossa e ho aggiunto acqua fino al bordo.Ho messo tutto sul fuoco e ho lasciato bollire per quasi 15 minuti.

Molto buone  anche fredde con le patate bollite in insalata, cosi come ho fatto io.
Grazie Lucy!

16 commenti:

  1. absoluta minunata reteta,lilly,un post minunat,multumesc pentru ca impartasesti cu noi experiente atit de... gustoase!

    RispondiElimina
  2. My daughter and son-in-law would love this.

    Aren't calamari cute?

    RispondiElimina
  3. How long will they keep?Sorry I forgot to ask:)

    RispondiElimina
  4. Alison, atunci eu mi-am atins scopul.Iti multumesc!

    RispondiElimina
  5. Monique, i'm affraid that the use of the jar is only to preserve the taste.You can keep them in the fridge 1 or 2 days.

    RispondiElimina
  6. Salut, daca te intereseaza un concurs cu premii: retete pe baza de ceapa, te invit cu drag la urmatorul link: http://lopfras.blogspot.com/2010/11/concurs-cu-premii-retete-pe-baza-de.html

    RispondiElimina
  7. molto interesante.da provare io a casa non ho mai cucinato la sepia - è adesso avendo questa ricetta , la proverò-

    RispondiElimina
  8. Lop, de ce nu!Pregatesc o reteta cat de curand!

    RispondiElimina
  9. Buono di casa, prova questa ricettina semplice, magari ti piacerà.

    RispondiElimina
  10. Sepii inca nu am mancat, calamari, da.

    RispondiElimina
  11. Sunt alina
    Noroc cu blogul maei, asa te-am gasit si pe tine
    Ieri dimineata am primit silicoanele.
    Multumesc frumos!
    Abia astept sa functioneze din nou forumul

    RispondiElimina
  12. che bella ideona..me la segno..
    bravissima!!
    bacio
    Enza

    RispondiElimina
  13. Alina, ma bucur ca le-ai primit.sa le folosesti cu spor.Si sa ne arati si noua!

    RispondiElimina
  14. Enza, bella da vero, ma sopratutto buona!

    RispondiElimina
  15. Arata superbine, ma gandesc sa incerc si eu dar sa ii mai pun cateva rondele de calamar si eventual midii. Ai incercat si asa?

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...