Cerca nel blog

Caricamento in corso...

sabato 24 aprile 2010

Purcelusi-Maialini


Sotto in italiano.

O idee excelenta pentru copilasi, dar nu numai.Eu le-am facut in de doua ori: dulci, cu umplutura de ciocolata si sarate, umplute cu sunca si cascaval.Reteta am gasit-o in retetarul Paneangeli, dar si la Tania, explicata pas cu pas.

Ingrdiente:
250 gr faina
100 ml lapte cald
30 gr unt
jumatate de ou(adica am batut oul bine si am folosit duar jumatate, restul l-am folosit la uns, cu adaos de lapte)
12 gr drojdie
40 gr zahar
un varf cutit sare
arome
Am dizolvat drojdia cu o mica parte din lapte si o lingura zahar.Am adaugat-o la faina.Am lasat-o la crescut.Am adaugat untul topit , dar rece si jumatatea de ou.




Am framantat adaugand treptat laptele in care am dizolvat zaharul(pentru varianta sarata am redus din cantitatea de zahar).Aluatul obtinut l-am lasat 2 ore la crescut.



Dupa ce si-a dublat volumul, am intins o foaie de 1/2 cm grosime si am decupat cercuri de 7 cm diametru si pentru bot de 2 cm.



Triunghiuri pentru urechi.



Pentru nari, m-am folosit de un pai.



Au inceput incet sa capete o forma.



Unde nu se lipea aluatul, am umezit usor cu un pic de apa calda.



Pentru ochi am folosit cuisoare.I-am mai lasat o ora la crescut.Dupa care i-am uns cu ou si lapte si i-am copt la 190 de grade, cam 20 de minute.



O sectiune dulce si pufoasa.



Eu cu restul de coca am facut un crab, dupa o idee vazuta mai demult facut din aluat de paine.



Si aici gata.



Maialini

Ingredienti:
250 gr di farina
1/2 uovo
30 gr burro fuso
100 ml latte tiepido
12 gr lievito birra
40 gr zucchero
vaniglina
sale

La ricetta,  ho scritto sopra, l'ho trovata paso per paso da Tania.Grazie Tania!

Ho sciolto lievito con un po di latte e un cucchiaio di zucchero.Dopo 10 minuti l'ho aggiunto alla farina insieme al burro fuso e il uovo.Ho impastato aggiungendo piano piano il latte, in cui ho fatto sciogliere lo zucchero .

Dopo che l'impasto si e raddoppiato il volume, ho steso la pasta in una sfoglia di mezzo cm altezza.Ho fatto cerchi di 7 cm  e piu piccoli per il naso, di 2 cm.Con l'aiuto di una cannuccia ho fatto i fori.Ho riempito con il cioccolato e li ho lasciato lievitare ancora un oretta.Dimenticavo, per gli occhi ho usato chiodi di garofano.

Prima di infornare i maialini gli ho spennellato con il resto del uovo e un pizzico di latte.Cotti per 20 minuti a 190 gradi.
Io con il resto del impasto, ho fatto un piccolo granchio.




23 commenti:

  1. che spettacolo !!! bravissima :)

    RispondiElimina
  2. Mamma che sono belli e carini...dispiace pure mangiarli.

    ciao e buon fine settimana

    RispondiElimina
  3. Troppo simpatici quei porcellini!tu come sempre bravissima,buon weekend.Ciao.

    RispondiElimina
  4. Grazie Mari-angela!E benvenuta!

    RispondiElimina
  5. E vero!A mia figlia, no!
    Buon fine settimana anche a te, Alice!

    RispondiElimina
  6. Grazie Nitte!Cosi ho detto anche io appena gli ho visti da Tania un anno fa!Buon weekend anche a te!

    RispondiElimina
  7. Thank you very much, L.T de Nana!

    RispondiElimina
  8. esti o artista.... fa ceva, nu stiu ce... dar ceva mai mult :) ... succes

    RispondiElimina
  9. super dragalasi. O sa incerc si eu pt cei mici.

    RispondiElimina
  10. mvai ce minunatii ai facut! ce frumosi sunt!:D

    RispondiElimina
  11. That is so beautiful. Wonderfully creative. That would put a smile on anyone's face. Cheers!

    RispondiElimina
  12. Cccris, incearca-i!Copiilor or sa le placa enorm!

    RispondiElimina
  13. Thank you,Lazaro Cooks!That's my aim!

    RispondiElimina
  14. vai da ce frumosi sant?dragalasi!o zi buna!

    RispondiElimina
  15. simpatici purcelusii si pare ca sunt foarte pufosi,nu-i asa ?

    RispondiElimina
  16. Asa porcusori dulci n-am vazut niciodata. Foarte apetisanti, iti vine sa te lingi pe degete cand ii vezi. Felicitari, Lilly!
    Spune-mi, te rog frumos, ce ciocolata ai folosit, ca n-am vazut scris niciunde...amaruie, nu-i asa?
    Merci!

    RispondiElimina
  17. Gabriela, iti multumesc!O zi buna si tie!

    RispondiElimina
  18. Pansy sunt super pufosi! Sunt facuti din pasta brioche, un aluat multifunctional l-as chema.Se pot face cornuri si alte dulciuri.

    RispondiElimina
  19. Liana, ai dreptate n-am scris.Eu am folosit ciocolata de la ouale de ciocolata ramase de la Pasti, amaruie.Partea frumoasa e ca pot fi umpluti cu ori ce :rahat, gem, nutella, branza dulce sau sarata.Stafide sau mac!

    RispondiElimina
  20. Drojdia e din cea proaspata? Sau uscata?

    RispondiElimina
  21. Buna Piersi, am folosit drojdie proaspata.

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...