Cerca nel blog

Caricamento in corso...

lunedì 8 marzo 2010

Croissant


Dar nu orice fel de croissant, ci croissant frantuzesti.Ii aveam pe lista de lucruri: must do.Si cum noi, mamele suntem mereu in cautarea gustarii perfecte, sau a micului dejun perfect pentru copii nostri, iata varianta cornului de la bar, facut in casa.Reteta am gasit-o aici.Si dupa ce am studiat-o, si restudiat-o, am ajuns la concluzia ca nu-i asa de complicata pe cat pare.

Ingrediente:
500 gr de faina.Ideal ar fi 250 gr faina normala (00) si 250 gr faina manitoba.Eu  am facut si varianta cu faina normala  in totalitate, revin la sfarsitul retetei cu concluzia finala.
20 gr drojdie proaspata
275 gr apa calda
25 gr unt
60 gr zahar
10 gr sare

250 gr unt pentru  "impachetat" si un ou pentru uns

Drojdia am dizolvat-o cu un pic de apa si zahar.Am adaugat   o lingura de faina si am lasat-o la odihna.



Eu,  zaharul l-am dizolvat in apa calduta si l-am adaugat treptat la faina si drojdie.



Am pus KA-ul la framantat.Cand apa s-a absorbit bine in aluat , am adaugat untul moale si sarea.
Am mai lasat 10 minute la framantat dupa care am acoperit aluatul si l-am introdus la frigider.Reteta spune minim 5-6 ore la rece, 4 sau 5 grade nu mai mult.Cam asa arata aluatul meu:


Eu m-am apucat de dimineata, dar se poate face si seara, lasandu-l peste noapte la rece.Dupa 6 ore am faramntat iar un pic, aluatul.I-am dat o forma dreptunghiulara de 7-8 mm grosime.

Untul din frigider l-am presarat cu faina si l-am pus intre doua foi de film transparent.



L-am batut cu facatetul dandu-i o forma dreptunghiulara.


Eu nu am masurat exact, dar foaia de unt ar trebui sa  ocupe mai mult de jumatate din foaia de aluat, lasand cam un centimetru liber, la margine.

Cam asa:



Am impachetat in trei aducand partea libera peste partea cu unt, si partea cu unt deasupra.



Am intors aluatul cu latura deschisa spre dreapta si am sigilat bine untul in interior.



Am intins iar aluatul, lovindu-l initial cu facaletul, dandu-i tot o forma dreptunghiulara de 8 mm grosime, dar cu latura mica spre mine.Am impachetat iar in trei, plecand de jos.Latura de jos in sus, cea de sus in jos, intorcad iar aluatul cu marginea deschisa in dreapta.





L-am acoperit cu film transparent si l-am pus la rece pentru 40 de minute.
Dupa care am intins iar aluatul repetand aceleasi etape .Intins(marginea deschisa in dreapta), impachetat (latura de jos in sus si cea de sus in jos), invartit cu latura deschisa in dreapta, sigilat margini si la rece 40 de minute.

Intre timp avem timp sa cantam si sa invatam o melodie.


Dupa 40 de minute repetam etapele de mai sus.Da, stiu,  pentru a treia oara.Inca 40 de minute la rece si gata.Gata cu impachetatul.



Dar sa nu deviez.

Deci dupa 3 impachetari si trei reprize de stat la figider, am intins aluatul intr-o fasie lunga, lata de 8 cm.De aceasta data reteta spunea ca aluatul trebuie intins doar in lung, in verticala.Am taiat triunghiuri cu baza aproximativ 10 cm, si le-am crestat cam 1 cm.




Croissantul clasic, frantuzesc e simplu, fara umplutura, dar noi,  din motive bine intemeiate am umplut vreo doua si cu ciocolata.





Le-am rasucit si le-am last 2 ore la crescut la loc cald.





Aici se vad un pic straturile.





Dupa ce si-au dublat volumul, le-am uns cu un ou usor batut si i-am presarat cu zahar.Am copt pentru primele 10 minute la maxim(220 grade),  static,  dupa care am redus temperatura la 180.





Am sperat sa se apropie macar de gustul si consistenta celor de la bar.


Sunt mai mult decat satisfacuta.Si nu numai eu:Manu a mancat doi!


A doua zi dimineata erau la fel de buni (chiar mai buni dupa gusturile mele).




Dupa doua zile am repetat experienta.Cu faina 00(normala),  fara manitoba.Aproape la fel de buni.Aproape.
O parte i-am pus la congelator, gata de copt.Adica dupa ce i-am format, i-am pus in congeltor pe hartie de copt.Dupa ce s-au congelat bine i-am pus in punga.

Si ...gata!

11 commenti:

  1. Ti-a iesit un croissant perfect !
    Si a meritat toata munca.
    Ai facut un ingeras fericit.
    La multi ani de 8 Martie !
    Pup fetele.

    RispondiElimina
  2. Ahh ce bine arata si ce buni trebuie sa fie :)
    De cand tot zic sa-i incerc si eu, da' parca n-am curaj deocamdata, ca manaca timp...
    Blondina ta e o scumpa si o norocoasa ca are o mama care o alinta cu bunatati ;)
    Un 8 martie si o primavara fericita va doresc :)

    RispondiElimina
  3. Lia, a meritat.Au iesit mult deasupra asteptarilor.Pupam si noi!

    Olguta, la prima vedere pare complicat de facut, dar daca stai sa te gandesti, mai mult sta la frigider.Eu i-am facut de doua ori in 4 zile.Multumim la fel , Olguta, un pupic si baietelului tau.

    RispondiElimina
  4. Draga Lilly, ma bucur ca m-ai vizitat si asa am putut sa iti descopar blogul. Cand am intrat, nu stiam al cui e si am avut o strangere de inima: oare cine i-a furat pozele lui Eataly. Dupa aceea, cand am vazut fetisoara dulce a lui Manu mi-am dat seama ca esti tu. Mult succes cu blogul si la cat mai multi vizitatori!

    PS. Imi cer scuze ca ti-am raspuns asa tarziu, am multe probleme si de-abia mai apuc sa deschid calculatorul. doar mai citesc pe artaculinara cand si cand

    RispondiElimina
  5. Multumesc Bunny!Te astept, oricand!

    RispondiElimina
  6. Oau, de cand asteptam o reteta de croissant-uri, pentru ca ai mei copii sunt inebuniti dupa asa ceva.
    Cred ca pe la sf. saptamanii voi incerca reteta, pa cu pas asa cum ai facut-o tu, sper sa imi iasa.
    Daca fac vin cu dovezi.

    RispondiElimina
  7. OOO superbe ti-au iesit,eu ma tem sa incerc astfel de retete care dureaza o vesnicie prepararea,.Profit de ocazie sa-ti spun ca ai un blog minunat!

    RispondiElimina
  8. Multumesc Ionela, daca rezultatul este deasupra asteptarilor merita sa incerci.Pare complicat la prima vedere, dar nu e!

    RispondiElimina
  9. Arata fantastic !! Ador croissantele...Am si eu pe blog reteta,insa inainte de Craciun trebuie sa o refac,ca prea sunt buni ! O zi minunata iti doresc!

    RispondiElimina

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...