Cerca nel blog

Caricamento in corso...

giovedì 18 febbraio 2010

Somon gravlax

Sau somon marinat.Le multumesc pentru   aceasta reteta  Adrianei si Alexandru.Un mod minunat de a prepara somonul, trebuie doar sa avem rabdare 48 de ore.

Se fileteaza somonul, eu il cumpar deja filetat, ma asigur totusi ca nu are oase,  trecand cu mana peste el.Il curat bine de solzi.Il spal si-l usuc bine.Bucata mea de somon avea cam 350 de grame.

Separat am amestecat doi pumni de sare cu un pumn mai mic de zahar si piper dupa gust.Am asezat somonul cu pielea in jos pe jumatatea din cantitate de sare cu zahar si marar(eu am avut uscat).Deasupra am presarat restul de sare cu zahar si marar.Am acoperit cu folie si am dat la frigider.


A doua zi ii scurg lichidul pe care l-a lasat,si-l intorc cu pielea in sus.Il acopar si il las pana a doua zi.A doua zi il curat usor cu lama cutitului de resturile de sare, si-l tai felii subtiri.


Si... gata!Se poate servi cu un sos facut din :
4 linguri de muştar
3 linguri de ulei
3 linguri de oţet
25 gr zahar
dupa reteta Adrianei sau un sos obtinut din smantana cu un pic de sare si suc de lamaie, plus marar tocat (reteta lui Alexandru).



Un mod de prezentare si servire: spirale cu bliny(clatite rusesti din kefir).



Ultima productie, servita cu sosurile descrise mai sus.Cu sos de mustar.


Si cu mousse de smantana (frisca lichida neindulcita).

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...